@article{oai:jissen.repo.nii.ac.jp:00001332, author = {斎藤, 明}, journal = {実践女子大学人間社会学部紀要, Jissen Women's University Studies of Humanities and Social Sciences}, month = {Mar}, note = {ソーシャルメディアの普及、発展、さらには、ソーシャルメディアを介した消費者間での情報の循環は、消費者の購買意思決定プロセスにおける情報探索段階での情報源選択にも大きな影響を与えている。とくに購買前に直接的に品質を確かめることができない商品特性を有する旅行商品を購買する消費者にとって、さまざまな情報源での情報探索は重要であり、その影響も大きい。そこで、本研究では、消費者による旅行商品に関する購買意思決定プロセスでの情報源選択の実態理解と情報の流れに着目した消費者購買意思決定プロセスモデルに関する先行研究を参照し、定量調査の分析結果から消費者間でのソーシャルメディアを介したクチコミ等のインターパーソナル情報の循環への影響要因を分析する。, Spread of social media and the circulation of information among consumers through social media, has had a major impact on the selection of nformation sources in the information search stage in the purchase decision-making process of the consumer. For consumers to purchase travel products having product properties that cannot be ascertained quality directly prior to purchasing decision, changes in the information search stage before purchase remarkable. Therefore, in this study, refer to the previous research on consumer purchase decision-making process model focused on the flow of information, from the analysis results of the quantitative survey, the impact factors of the circulation of the interpersonal information, such as reviews via social media among consumers are discussed.}, pages = {23--35}, title = {旅行商品購買意思決定プロセスにおける 情報探索メディアと情報共有行動 −情報源および情報共有媒体としてのソーシャルメディア−}, volume = {11}, year = {2015} }