@article{oai:jissen.repo.nii.ac.jp:00001876, author = {三田, 薫 and 久保田, 佳枝 and 栗田, 智子 and マウラー, 裕子 and バールドウィン・, デイヴィッド and デヴェラ, ローナ・ヴェリア and レヴィー, ロバート・クリストファー}, journal = {実践女子大学短期大学部紀要, The Bulletin of Jissen Women's Junior College}, month = {Mar}, note = {AA12721413, 日本の短期大学の必修一般英語コースで、3 種類の訂正フィードバックを提供しながら学生グループにエッセイを書かせ、海外サイトに投稿させる活動を4 回行い、学生の英作文への影響を調べた。その結果、英語力の高い学生は即時・間接フィードバックを有効に活用すること、単に3 種類のフィードバックを提供するだけでライティング指導を行わない場合には効果が見られないこと、ノンネイティブ教員の指導が事後ライティングテストの語彙数の増加に大きく影響することが分かった。, This paper explores how three-way corrective feedback (feedback by automated writing evaluation software, native teacher’s feedback and outsourced feedback) affects students’ writing for a global student forum, which was conducted for a mandatory general English class at a junior college in Japan. Groups of students wrote four essays and posted on an international site during the term. The results of student questionnaire and post-writing test showed that high proficiency students used immediate indirect feedback more efficiently than low proficiency students; just providing three-way feedback without giving instructions of essay writing did not increase students’ fluency in writing; non-native teacher’s writing instruction may have had a significant impact on students’ fluency.}, pages = {23--49}, title = {日本の短期大学授業における英文ライティングで三種類の 訂正フィードバックを提供することによる効果}, volume = {39}, year = {2018} }