@article{oai:jissen.repo.nii.ac.jp:00002322, author = {Edwards, Michael}, journal = {Jissen English communication, Jissen English communication}, month = {Mar}, note = {This research focuses on an information exchange activity originally designed for in-class speaking practice. The task-based activity, 3-Way Speaking, was implemented with intention to raise self-efficacy in students. This report explains the reasoning behind the design, its adaptation for online implementation, and the extent to which the students’ responses indicated perceived improvement in English speaking abilities., この調査は、授業での会話練習用に考案された、情報交換のための学習活動に焦点をおいたものである。課題を基にした「3 人でおこなう学習活動: 3 Way Speaking」では、学生の自己効力感を伸ばすために準備され試行されたものである。この調査報告書では、この学習活動を考案した理由、オンライン授業で活用のしかたを述べ、さらに英語を話す力が向上したことを示唆する学生からの回答を紹介する。}, pages = {6--13}, title = {日本の大学における初級レベルの英語学習者への 話す態度への影響}, volume = {51}, year = {2021} }