WEKO3
アイテム
幼児の生活をつくる-幼児期の「しつけ」と保育者の役割-
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1049
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1049a5360bd5-5968-4bc3-8945-0253e1689897
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の生活をつくる-幼児期の「しつけ」と保育者の役割- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Shaping Young Children's Daily Life : "Shi-tsu-ke" (shaping good habits of living and manners) and the Teacher's Role | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児期 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | しつけ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 基本的生活習慣 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | early childhood | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | early childhood care and education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shi-tsu-ke (shaping good habits of living and manners) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | basic habits of living | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original | |||||
著者名(日) |
松田, 純子
× 松田, 純子 |
|||||
著者名よみ |
マツダ, ジュンコ
× マツダ, ジュンコ |
|||||
著者名(英) |
Matsuda, Junko
× Matsuda, Junko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 実践女子大学生活科学部生活文化学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Human Sciences & Arts | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Shaping good habits and manners is one of the most important goals, as well as developmental tasks, in early childhood. Although it has been said that discipline in the home is vital to children's education, Japanese parents, in recent years, are busy with their daily work, and their children's upbringing is left almost entirely to early childhood caregivers and teachers. Consequently, caregivers and teachers have some to take weighty responsibility and to have an important influence upon the children's living. Young children's daily living is most effectively shaped by their "significant others". Therefore, teacher-child relationship quality should be given special consideration. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 巻 48, p. 95-105, 発行日 2011-03-10 |