ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学生活科学部紀要(Online ISSN: 2433-6645)
  3. 第49号

倉橋惣三の幼稚園教育の理念

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1067
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1067
9cc789a2-a688-432e-b696-d8454123e802
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007783919.pdf KJ00007783919 (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-03-10
タイトル
タイトル 倉橋惣三の幼稚園教育の理念
タイトル
タイトル Kurahashi Sozo's Idea of Kindergarten Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 倉橋惣三
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼稚園教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育法
キーワード
主題Scheme Other
主題 誘導保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼稚園教師
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kurahashi Sozo
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 kindergarten education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nurture method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 derivative nurture
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 kindergarten teacher
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original
著者名(日) 乙訓, 稔

× 乙訓, 稔

WEKO 2359

乙訓, 稔

Search repository
著者名よみ オトクニ, ミノル

× オトクニ, ミノル

WEKO 2360

オトクニ, ミノル

Search repository
著者名(英) Otokuni, Minoru

× Otokuni, Minoru

WEKO 2361

en Otokuni, Minoru

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子大学生活科学部生活文化科
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Human Sciences and Arts,Jissen Women's University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 It is said that the kindergarten education theory of Sozo Kurahashi had a great influence onthe infant educational fronts of Japan from the Taisho era period to World War II. His idea ofhis kindergarten education criticized the doctrinairism of Froebelian in the nurture world ofJapan at that time and the immobilization of the usage of Gabe. While he was working in thekindergarten of Tokyo Women's Normal School, which was established in 1876(Meiji 9) as thefirst Japanese kindergarten, he advocated the new kindergarten education based on thought of"the new education" that was the trend of educational thought of then Europe and America.His basic education philosophy was "educationalization of the child's life", and he avoidedthe word of education in the kindergarten. It was based on life and it incorporated theeducation in to the life style of child. He gave an element of the freedom as possible to theform of the kindergarten and avoided any unnatural point for movement of the life of the childas much as possible. In other words, he insisted on "derivative nurture plan" to derive the lifeof the child that was not partial.He took good care of to enable chidren to play freely, and rather did not increase aninstructional element called the education, but primarily put rising play in the feeling freely.According to him, the nurture itself denies from essentially free play, and so nurture andfreedom of play should not be distinguished.In this way, the characteristic of Kurahashi is criticizing the kindergarten education ofFroebel' principle in Japan during early period of Meiji, and he took the situation of theprinciple of nurture mainly on the life and gave a great influence on the infant educational frontof new Japan. As a result, it may be said that a continuity between kindergarten and primaryschool, and the need of "the connection of kindergarten and a primary school" are needed inJapanese elementary school education.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10494731
書誌情報 実践女子大学生活科学部紀要

巻 49, p. 65-80, 発行日 2012-03-10
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:59:44.533550
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3