WEKO3
アイテム
教職実践演習の実証的研究 〜保育観・授業観の形成を志向して〜
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1142
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1142b4106061-94ec-4a40-bcf2-112904c7af83
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教職実践演習の実証的研究 〜保育観・授業観の形成を志向して〜 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Empirical Research on Practical Seminar for the Teaching Profession | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教職実践演習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 模擬授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育観 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業観 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 振り返り | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Practical_seminar_for_the_teaching_profession | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | trial_lesson | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | conception_of_childcare | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | conception_of_class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | review | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井口, 眞美
× 井口, 眞美× 生野, 金三× 松田, 典子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2527 | |||||
姓名 | Iguchi, Mami | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2528 | |||||
姓名 | Shono, Kinzo | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2529 | |||||
姓名 | Matsuda, Noriko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this research, the purpose is to examine how to increase the capabilities of teachers onteacher-training courses. The capabilities of teachers consider teaching materials, students,childcare and classes.The students who take the elementary school curriculum learned " It is important to perceivewhat children should study through teaching material" and "the main emphasis is on children".Then the students who take the kindergarten program noticed the state of the support ofchildcare person, the environment composition.We can recognize from some trial lessons, trial childcare lessons and the reviews that theconception of teaching materials, childcare and classes are formed. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this research, the purpose is to examine how to increase the capabilities of teachers onteacher-training courses. The capabilities of teachers consider teaching materials, students,childcare and classes.The students who take the elementary school curriculum learned " It is important to perceivewhat children should study through teaching material" and "the main emphasis is on children".Then the students who take the kindergarten program noticed the state of the support ofchildcare person, the environment composition.We can recognize from some trial lessons, trial childcare lessons and the reviews that theconception of teaching materials, childcare and classes are formed. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University, Faculty of Human Life Sciences 巻 50, p. 21-38, 発行日 2013-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13413244 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |