WEKO3
アイテム
日本の女子短期大学学生の英語学習に影響する要因 ─ 信念と動機づけ ─
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1340
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/13408676902f-a8a3-4487-83d3-fe79f44774d9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
短大36-1 (277.3 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の女子短期大学学生の英語学習に影響する要因 ─ 信念と動機づけ ─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Factors that Influence English Learners in a Japanese Women’ s Junior College ─Beliefs and Motivations ─ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動機づけ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | BALLI | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | パス解析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 一般英語 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 女子短期大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | カリキュラム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ライティング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | BALLI | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | path analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | general English | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | women’ s junior college | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | curriculum | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | grammar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | writing | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
三田, 薫
× 三田, 薫× イスティチョアイア-ブドゥラ, アナマリア× レビー, ロバート・クリストファー |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3021 | |||||
姓名 | Mita, Kaoru | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3022 | |||||
姓名 | Isticioaia-Budura, Anamaria | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3023 | |||||
姓名 | Lavey, Robert Christopher | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では一般英語必修科目を受講する東京の女子短期大学1 年生の英語学習に対する信念と動機づけを調査した。因子分析の結果、5つの因子が抽出された:内発的・道具的・統合的動機づけ(F1)、英語学習の決意(F2)、外発的・道具的動機づけ(F3)、読み書き学習の信念(F4)、聞き話す学習の信念(F5)。その中に教師と学生の英語学習に対する信念のミスマッチを示すものがあった。専攻別多母集団同時パス解析は、1つのパスで顕著な違いを示した。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper explores students ’beliefs and motivations concerning English-language learning in a women’ s junior college in Tokyo. The participants are first-year students who all take a general English course there. Factor analysis extracted 5 factors, namely Intrinsic-Instrumental-Integrative Motivation(F1), English-Learning Determination(F2), Extrinsic-Instrumental Motivation(F3), Beliefs on Reading & Writing(F4), and Beliefs on Listening & Speaking(F5) , which indicated a mismatch between the perceptions of the students and their teachers concerning teaching grammar and writing. The subsequent path analysis of the participants, divided into two by their particular major, revealed a significant difference between the two. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : The Bulletin of Jissen Women's Junior College 巻 36, p. 1-21, 発行日 2015-03-21 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13477196 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |