WEKO3
アイテム
「地域」を場とする生活者教育 ~地域活性化時代における大学の役割として~
https://doi.org/10.34388/1157.00001421
https://doi.org/10.34388/1157.00001421deef8190-a1d4-41d8-81ce-d389a28a0997
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「地域」を場とする生活者教育 ~地域活性化時代における大学の役割として~ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Education for Autonomous Citizen on the Field of “Local Area” ~As a Role of University in the Age for Local Society Progresses~ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域活性化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地元学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 民俗学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内発的発展論 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生活者 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Progress | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gimotogaku | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Folk Custom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Endogenous Development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Autonomous Citizen | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001421 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
須賀, 由紀子
× 須賀, 由紀子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3175 | |||||
姓名 | Suga, Yukiko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It is the most important issue about the social progress in the local area today. For this issue, the author considered the measures of human resource development used to invigorate local communities from the viewpoints of education for nurturing the autonomous citizen. That became clear in this research that the Gimotogaku — which was a way of research to find out the meanings of cultural landscape in local areas — was useful in making young people conscious about the vitalization of local communities. Because Gimotogaku included all the skills such as the attitude for global environmental problems, finding a purpose in life, planning skills for making community design and SNS networking skills. Also, the author discovered that a knowledge of folk customs as well as the community creation in the society during the period of high economic growth in Japan, deepens the effectiveness of Gimotogaku. The conclusion was that the education for Gimotogaku was useful in the field located a university, as the education of the autonomous citizen. It was beneficial for human resource who took over the responsibility for the social progress. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 53, p. 59-68, 発行日 2016-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13413244 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |