WEKO3
アイテム
メールに対する読み手の評価とその共通点に関する考察
https://doi.org/10.34388/1157.00001422
https://doi.org/10.34388/1157.0000142299e66d68-242a-4454-b27a-50c24493749d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2016-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | メールに対する読み手の評価とその共通点に関する考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Study of Reader’s Evaluation of Emails and their Common Points | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 読み手 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 評価 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | メール | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 件名 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | イメージ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reader | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evaluation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ||||||
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言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | title | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | image | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001422 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
菊池, 理紗
× 菊池, 理紗 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3177 | |||||
姓名 | Kikuchi, Risa | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, I focus on what a reader pays attention to in emails, how the reader evaluates the emails, and the reasons behind the evaluations. I found five common points in the evaluation of emails by the reader. The first common point was that the reader’s evaluations vary dependent on the different senders. The second point was that readers evaluate not only the text but the title of the email. The third point made it clear that readers make different judgments due to the purpose of the email. The fourth point was that they always evaluate greetings. Finally, in the fifth point, I found that the reader’s comments were more concrete when conducting negative evaluations rather than positive ones. The results indicated that readers imagine the contents of the text based on the title of the email and when they read the text there are images that the reader “must write greetings” and to “write in a certain way”. When the emails differ from these imaginations, the readers tend to think “the email is not good”. Therefore, it is necessary to acknowledge the reader when researching their evaluations. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 53, p. 69-77, 発行日 2016-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13413244 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |