WEKO3
アイテム
東京の短期大学一般英語クラスにおけるインテグレイテッド・ティーチングの開発:長所と課題
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1735
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1735b4c9f12a-9e7d-4ee8-aea1-0ef774a9fad8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 東京の短期大学一般英語クラスにおけるインテグレイテッド・ティーチングの開発:長所と課題 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Exploring Integrated Teaching in a General English Class at a Junior College in Tokyo: Advantages and Challenges | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ESL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協働的指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | インテグレイテッド・ティーチング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ティームティーチ ング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文法指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ネイティブ教員 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非ネイティブ教員 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 短期大学 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ESL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collaborative practice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Integrated Teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | team-teaching | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | grammar instruction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | native teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | non-native teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | junior college | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
三田, 薫
× 三田, 薫× イスティチョアイア - ブドゥラ, アナマリア× 栗田, 梨津子× 栗田, 智子× マウラー, 裕子× レヴィー, ロバート・クリストファー× バールドウィン・, デイヴィッド |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3796 | |||||
姓名 | Mita, Kaoru | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3797 | |||||
姓名 | Isticioaia-Budura, Anamaria | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3798 | |||||
姓名 | Kurita, Ritsuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3799 | |||||
姓名 | Kurita, Tomoko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3800 | |||||
姓名 | Maurer, Yuko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3801 | |||||
姓名 | Lavey, Robert Christopher | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3802 | |||||
姓名 | Baldwin, David | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿では、7名の英語教員(ネイティブ3名、非ネイティブ4名)が短期大学における一般英語のコースで、どのように協働して指導を行ったかを調査した。コース前後に文法とライティングのテストを行い、コース後に学生と教員に協働的指導についてのアンケートを実施した。その結果、ネイティブと非ネイティブの教員による協働的指導が学生の英語学習および意欲を向上させる指導であることがわかった。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper explores how seven English teachers (three native and four non-native) have implemented collaborative practice into a general English class in their junior college. Preand post- grammar examinations, pre- and post- writing examinations and questionnaire concerning collaborative teaching were conducted to teachers and students. The results show the importance of such teaching, highlighting some of its advantages and disadvantages, yielding significant data on how team teaching is one way of teaching that may enhance and motivate students’ learning of English. The study calls for a continuous research into collaborative practice from the next academic year. |
|||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : The Bulletin of Jissen Women's Junior College 巻 38, p. 1-25, 発行日 2017-03-19 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21896364 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |