WEKO3
アイテム
地域コミュニティ形成における多世代交流の意義と大学の役割
https://doi.org/10.34388/1157.00001717
https://doi.org/10.34388/1157.00001717af687287-353c-4de7-a1af-96930a4519e5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 地域コミュニティ形成における多世代交流の意義と大学の役割 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Meaning of Multi-Generation Interchange in Local Communities and the Role of Universities | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第三の場 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生きがい | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多世代 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域コミュニティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高齢社会 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | third places | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the worth living | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multi-generation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | local community | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the aged society | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001717 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
須賀, 由紀子
× 須賀, 由紀子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3820 | |||||
姓名 | Suga, Yukiko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper was to assess how to make community places appropriate for the coming super-aged society. The author first examined the concept of a “third place” at which all generations in a local area can share in meaningful conversation. The author then focused on how to find motivation in life for elderly people in multi-generational community settings, particularly with younger people. There were three points in creating such viable community places; wisdom in daily life, activities that motivate elderly people to make a life worth living, and the reading of classics and classical art by several generations. The conclusion was that it was most important that such “third places” have qualified younger people involved in vivid activities with elderly people. Therefore, universities in local areas have the responsibility to educate their students in preparing to meet the challenges of a super-aged society. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 54, p. 7-16, 発行日 2017-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13413244 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |