ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学CLEIPジャーナル
  3. 第3号

EIL Awareness Among Japanese Pre-service EFL Teachers and EFL Students: Who are their ideal role models?

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1752
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1752
30c4d050-a16f-4fa1-a3de-e2f7e85557aa
名前 / ファイル ライセンス アクション
CLEIP3-3.pdf CLEIP3-3 (806.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-25
タイトル
タイトル EIL Awareness Among Japanese Pre-service EFL Teachers and EFL Students: Who are their ideal role models?
タイトル
タイトル EIL Awareness Among Japanese Pre-service EFL Teachers and EFL Students: Who are their ideal role models?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EIL
キーワード
主題Scheme Other
主題 World Englishes
キーワード
主題Scheme Other
主題 ELT
キーワード
主題Scheme Other
主題 EIL beliefs
キーワード
主題Scheme Other
主題 EIL awareness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EIL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 World Englishes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELT
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EIL beliefs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EIL awareness
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中山, 誠一

× 中山, 誠一

WEKO 3869

中山, 誠一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 3870
姓名 Nakayama, Tomokazu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 According to the spread of the notion of English as an International Language (EIL), English Language Teaching (ELT) professionals are embracing wider varieties of English. However, Matsuda (2003) argues that a strong nativism still exists in Japan. This study investigates whether there are any differences in degree of beliefs regarding EIL awareness between two groups of different majors at a university in Japan. This study compares a group of pre-service EFL teachers enrolled in an English teaching certificate course (N=25), and a group of EFL students enrolled in a required general English course (N=30). Quantitative analysis of questionnaire revealed that the group of pre-service EFL teachers has significantly stronger beliefs in native speakerism than the group of EFL students (t(53) = 4.45, p < .01). This result suggests that further studies are needed to promote EIL awareness among both pre-service EFL teachers and EFL students.
書誌情報 実践女子大学CLEIPジャーナル
en : Jissen Women's University CLEIP Journal

巻 3, p. 35-41, 発行日 2017-03-06
出版者
出版者 実践女子大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1271419X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:44:32.482077
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3