WEKO3
アイテム
Is SPT Effective on Learning English Grammar?
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1753
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/17533c77e056-fc76-4403-9ea1-d0dfaa2f1c3a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is SPT Effective on Learning English Grammar? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is SPT Effective on Learning English Grammar? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Memory | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SPT | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English grammar | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Memory | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SPT | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English grammar | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
近山, 和広
× 近山, 和広× 鈴木, 明夫 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3873 | |||||
姓名 | Chikayama, Kazuhiro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3874 | |||||
姓名 | Suzuki, Akio | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are many studies dealing with memory. Memory encoding tasks that involve performing actions are called SPTs (Subject Performed Tasks), while tasks encoding memory without actions are called VTs (Verbal Tasks). Previous studies have reported that the score of recall tests from SPTs is higher than that from VTs when encoding verbal phrases. This effect is known as the SPT effect. Although the SPT effect is documented in many studies, the reason behind it has not been understood. This report discusses SPTs, the theories supporting SPT effects, and the possibility of learning English grammar with the help of SPTs. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学CLEIPジャーナル en : Jissen Women's University CLEIP Journal 巻 3, p. 43-54, 発行日 2017-03-06 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1271419X |