ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学生活科学部紀要(Online ISSN: 2433-6645)
  3. 第55号

幼児の音楽表現における段階的・継続的指導の実践に関する一考察 -豊かな表現による歌唱活動に着目して-

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1849
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1849
3254fe91-141f-4268-a425-128b3cffbb25
名前 / ファイル ライセンス アクション
生活科学55-5.pdf 生活科学55-5 (384.6 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-09
タイトル
タイトル 幼児の音楽表現における段階的・継続的指導の実践に関する一考察 -豊かな表現による歌唱活動に着目して-
タイトル
タイトル A Consideration on Practice of Gradual and Continuing Instruction for young children make musical expressions ~Focus on young children expressing rich singing~
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造的な音楽表現
キーワード
主題Scheme Other
主題 段階的・継続的指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 歌唱
キーワード
主題Scheme Other
主題 擬音語
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 young children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creative musical expression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 gradual and continuing Instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 singing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 onomatopoeia
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 長谷川, 恭子

× 長谷川, 恭子

WEKO 4040

長谷川, 恭子

Search repository
前田, 智子

× 前田, 智子

WEKO 4041

前田, 智子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4042
姓名 Hasegawa, Kyoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4043
姓名 Maeda, Tomoko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this research is to consider the practical implementations of gradual and continuing instruction of young children in making musical expressions, and based on that, we examine the effect of guidance in this area. In Japan, nursery child care guidelines were announced in 2017. The representation area shows that it expresses what you felt from the young children living environment and friends share motivation by sharing expressions with each other. As a result, it is necessary to provide gradual and continuing instruction in music education which is a part of the representation area.
 In this research, we introduced the process through which young children experience creative musical expressions via onomatopoeia. By doing this, we tried to enrich the singing expressions of young children. The use of onomatopoeic expressive activities as an introduction of the process makes it possible for young children to enjoy expressions. This raised the motivation for music expression. In addition, indirect communication among young children raised the effect of enriching singing expressions.
書誌情報 実践女子大学生活科学部紀要
en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences

巻 55, p. 35-41, 発行日 2018-03-09
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24336645
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10494731
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:00:12.431102
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3