WEKO3
アイテム
幼児の音楽表現における段階的・継続的指導の実践に関する一考察 -豊かな表現による歌唱活動に着目して-
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1849
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/18493254fe91-141f-4268-a425-128b3cffbb25
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の音楽表現における段階的・継続的指導の実践に関する一考察 -豊かな表現による歌唱活動に着目して- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Consideration on Practice of Gradual and Continuing Instruction for young children make musical expressions ~Focus on young children expressing rich singing~ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 創造的な音楽表現 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 段階的・継続的指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 歌唱 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 擬音語 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | young children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | creative musical expression | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | gradual and continuing Instruction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | singing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | onomatopoeia | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
長谷川, 恭子
× 長谷川, 恭子× 前田, 智子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4042 | |||||
姓名 | Hasegawa, Kyoko | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4043 | |||||
姓名 | Maeda, Tomoko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this research is to consider the practical implementations of gradual and continuing instruction of young children in making musical expressions, and based on that, we examine the effect of guidance in this area. In Japan, nursery child care guidelines were announced in 2017. The representation area shows that it expresses what you felt from the young children living environment and friends share motivation by sharing expressions with each other. As a result, it is necessary to provide gradual and continuing instruction in music education which is a part of the representation area. In this research, we introduced the process through which young children experience creative musical expressions via onomatopoeia. By doing this, we tried to enrich the singing expressions of young children. The use of onomatopoeic expressive activities as an introduction of the process makes it possible for young children to enjoy expressions. This raised the motivation for music expression. In addition, indirect communication among young children raised the effect of enriching singing expressions. |
|||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 55, p. 35-41, 発行日 2018-03-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24336645 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |