WEKO3
アイテム
炎上CM にまつわるジェンダー表現と メディアリテラシーに関する一考察
https://doi.org/10.34388/1157.00002168
https://doi.org/10.34388/1157.000021688777ac28-e7d9-4533-aaed-d510de1fc510
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
短大42-10 (515.7 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 炎上CM にまつわるジェンダー表現と メディアリテラシーに関する一考察 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Gender Expression: Controversial Commercials and Media Literacy | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002168 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
鹿島, 千穂
× 鹿島, 千穂 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4738 | |||||
姓名 | Kashima, Chiho | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 近年、ウェブCM が炎上するケースが増えている。本稿では3 つのおむつのウェブCM を分析し、ジェンダー炎上の構図を概観する。さらに、ウェブCM がどのように受容されているかを調査するために行った学生への視聴アンケートの結果を提示する。インターネットが当たり前となった情報環境の中で、炎上の背景にはウェブCM を視聴する側のメディアリテラシー能力が関係していることを指摘する。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Recently, the number of controversial commercials has been increasing. This study analyzes three web commercials of dippers and reviews the composition of controversial gender-related commercials. Furthermore, it presents the results of questionnaire survey conducted on the college students of Japanese communication department. Finally, it indicates the importance of developing media literacy in the current information environment. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : Jissen Women’s Junior College Review 巻 42, p. 35-47, 発行日 2021-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24344583 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |