ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子短期大学紀要
  3. 第32号

高機能自閉症児の自己肯定感と子ども集団-通常学級でのある取り組みから-

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/234
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/234
9fc13755-517e-4900-97c2-874a0ad87ad9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006996039.pdf KJ00006996039 (726.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-20
タイトル
タイトル 高機能自閉症児の自己肯定感と子ども集団-通常学級でのある取り組みから-
タイトル
タイトル The self-esteem of the child with the high functioning autism and the member of the class-analyzing a case in regular classroom-
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 高機能自閉症
キーワード
主題Scheme Other
主題 アスペルガー症候群
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 生活指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 他者とつながる経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 共感
キーワード
主題Scheme Other
主題 集団づくり
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己肯定感
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high functioning autism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 asperger's syndrome
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special needs education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the experience of connecting with others
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sympathy self-esteem
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
著者名(日) 越野, 由香

× 越野, 由香

WEKO 484

越野, 由香

Search repository
著者名よみ コシノ, ユカ

× コシノ, ユカ

WEKO 485

コシノ, ユカ

Search repository
著者名(英) Koshino, Yuka

× Koshino, Yuka

WEKO 486

en Koshino, Yuka

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子短期大学教職課程
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 通常学級における中学生の事例において、他者との体験の共有が困難な特性をもつ高機能自閉症児が周りの人々の変化により自己を肯定していったプロセスを分析した。その結果、(1)まず担任から高機能自閉症児を理解する(他者とつながる経験)、(2)担任の理解をもとにクラスの子どもが高機能自閉症児を理解する、(3)クラス集団に高機能自閉症児の居場所ができ(子ども同士がつながる経験)、自己肯定感をもっていくというステップが見出された。さらに他者とつながる経験をすることにより高機能自閉症児は自己肯定感を獲得できることから、支援においては他者とつながる経験をどうつくるかが重要な課題と考えられる。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the case with the junior high school student, in regular classroom the process where the high functioning autism child who had the characteristic that sharing the experience with other is difficult had affirmed the self by the change of surrounding people was analyzed. As a result, we found the following step that 1) the high functioning autism child first is understood by the classroom teacher (experience of connecting with others), 2) The child of the class understands the high functioning autism child based on the understanding of the classroom teacher, 3) the child with high functioning autism is accepted by the member of the class (experience of connecting with the child group) and comes to get self-affirmative feeling gradually. In addition, the high functioning autism child can acquire the self-affirmative feeling by the experience of connecting with others, and in their support, I suggest that it is important how to make the experience of connecting with others.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11687830
書誌情報 実践女子短期大学紀要

巻 32, p. 13-23, 発行日 2011-03-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:53:35.215892
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3