ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学CLEIPジャーナル
  3. 第9号

Japanese Culture Review: An Active Learning Course at a Japanese Women’s University

https://doi.org/10.34388/1157.00002412
https://doi.org/10.34388/1157.00002412
75ea123f-abc9-4154-b71e-10fbf49ce385
名前 / ファイル ライセンス アクション
CLEIP9-3.pdf CLEIP9-3 (697.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-24
タイトル
タイトル Japanese Culture Review: An Active Learning Course at a Japanese Women’s University
タイトル
タイトル Japanese Culture Review: An Active Learning Course at a Japanese Women’s University
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 アクティブ・ラーニング
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生主体の学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本の文化と社会
キーワード
主題Scheme Other
主題 プレゼンテー ション・スキル
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループワーク
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 active learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student-centered learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese culture and society
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 presentation skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group work
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/1157.00002412
ID登録タイプ JaLC
著者 Edwards, Michael

× Edwards, Michael

WEKO 5242

Edwards, Michael

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Globalization and active learning have been the focus of many university curricula the past decade as institutions aim to develop programs to ensure Japanese students keep pace globally with their international counterparts. This report describes a 14-week semester course at a women’s university in Tokyo that is designed to implement these two popular elements. The rationale, methods of implementation, and the results of an end-of-term student questionnaire concerning the course will be reviewed to show how active learning can be utilized to teach a content-based English as a foreign language course.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 「国際化」と「アクティブ・ラーニング」は、日本人学生が、外国人と遭遇した際にグローバルな対応ができる能力を養成するためのプログラムの開発をめざして、過去10年の間、多くの大学の重点目標であった。今回の報告では、「国際化」と「アクティブ・ラーニング」という二つの重要な要素を授業のカリキュラムに取り込み、東京の女子大学で実施された14週のコースの内容を紹介する。アクティブ・ラーニングの理論をもとにした授業方法と、学期末の学生からのアンケートによる授業評価の結果から、アクティブ・ラーニングを取り入れた授業形式が、日本人学生に外国語としての英語の内容を教えるのに、非常に効果的であることを精査した。
書誌情報 実践女子大学CLEIPジャーナル
en : Jissen Women's University CLEIP Journal

巻 9, p. 29-39, 発行日 2023-03-06
出版者
出版者 実践女子大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1271419X
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:26:53.381769
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3