ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学FLCジャーナル
  3. 第8号

リーディング活動における背景知識の効果 ―英語を専門としない大学生に対する授業実践を中心に―

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1279
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1279
3dd9d1c0-36a8-4067-b860-b39d2ee32934
名前 / ファイル ライセンス アクション
FLC8-9.pdf FLC8-9 (398.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-04-01
タイトル
タイトル リーディング活動における背景知識の効果 ―英語を専門としない大学生に対する授業実践を中心に―
タイトル
タイトル Effects of Background Knowledge on English Reading Activity ―Teaching of Reading to Japanese College Students(non-English Majors)―
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤上, 隆治

× 藤上, 隆治

WEKO 2875

藤上, 隆治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 2876
姓名 Fujikami, Ryuji
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Some previous studies have mentioned that using background knowledge can make it easier for learners to read English stories.
Using background knowledge, the learners are able to continue reading an English story even if they encounter some words that they do not know. The author thinks that it is more important to put priority on getting the gist of the entire story than to suspend the reading activity to check such words with a dictionary every time. Also, using background knowledge makes it possible for the learners to infer the meanings of the words they do not know from the context of the story. Therefore, they can read the story completely from beginning to end without discontinuation.
This paper discusses and reveals how background knowledge will effectively work for English reading activity in a college reading class.(The class is composed of 28 non-English majors.)
The paper will touch upon three points. Firstly, the paper will show how background knowledge is important for any reading activity, according to previous studies. Secondly, it will mention how the reading activity was done in the said English reading class. The actual teaching procedures will also be explained. Finally, the data are analyzed, and the results are discussed. The results suggest that using background knowledge is an effective way to enhance students’ positive attitude toward learning and reading English.
書誌情報 実践女子大学FLCジャーナル
en : Jissen Women's University FLC Journal

巻 8, p. 105-118, 発行日 2013-03-04
出版者
出版者 実践女子大学
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12216647
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:51.500724
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3