WEKO3
アイテム
幼保小接続期の保育・教育をつなぐ視点の開発(その2) -幼小連携研究の変遷と現状-
https://doi.org/10.34388/1157.00001300
https://doi.org/10.34388/1157.00001300559471fd-896d-4ba0-9a52-00fb34b33c91
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼保小接続期の保育・教育をつなぐ視点の開発(その2) -幼小連携研究の変遷と現状- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Development of Viewpoint over the Period Joining Childcare and Elementary School Education (Part2) -The Changes in the Study of the Cooperation between a Kindergarten and Elementary School- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼小連携 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師のかかわり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 潜在的カリキュラム | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cooperation between a kindergarten and elementary school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Support of the teacher | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Hidden curriculum | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001300 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
井口, 眞美
× 井口, 眞美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 2961 | |||||
姓名 | Iguchi, Mami | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is development of the viewpoint over the period joining childcare and elementary school education. In this study, using documents of Takehaya Elementary School attached to Tokyo Gakugei University I examine the changes the study of the cooperation between a kindergarten and elementary school. As a result, it was found that the study of the cooperation of a kindergarten and the lementary school had changed in various ways over time. And, by observation, I compared the relation of a childminder of the kindergarten with the support of the elementary school teacher. As a result, the difference was found in the support of the childminder and the support of the elementary school teacher. |
|||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 52, p. 45-53, 発行日 2015-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13413244 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |