WEKO3
アイテム
旅行商品購買意思決定プロセスにおける 情報探索メディアと情報共有行動 −情報源および情報共有媒体としてのソーシャルメディア−
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1332
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1332d35414b7-91d9-44ed-a7f2-9ba7b71803f1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-05-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 旅行商品購買意思決定プロセスにおける 情報探索メディアと情報共有行動 −情報源および情報共有媒体としてのソーシャルメディア− | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on information-sharing and information-seeking behavior on travel products − Social media as an information sharing medium and a source of information − | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
斎藤, 明
× 斎藤, 明 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3005 | |||||
姓名 | Saito, Akira | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ソーシャルメディアの普及、発展、さらには、ソーシャルメディアを介した消費者間での情報の循環は、消費者の購買意思決定プロセスにおける情報探索段階での情報源選択にも大きな影響を与えている。とくに購買前に直接的に品質を確かめることができない商品特性を有する旅行商品を購買する消費者にとって、さまざまな情報源での情報探索は重要であり、その影響も大きい。そこで、本研究では、消費者による旅行商品に関する購買意思決定プロセスでの情報源選択の実態理解と情報の流れに着目した消費者購買意思決定プロセスモデルに関する先行研究を参照し、定量調査の分析結果から消費者間でのソーシャルメディアを介したクチコミ等のインターパーソナル情報の循環への影響要因を分析する。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Spread of social media and the circulation of information among consumers through social media, has had a major impact on the selection of nformation sources in the information search stage in the purchase decision-making process of the consumer. For consumers to purchase travel products having product properties that cannot be ascertained quality directly prior to purchasing decision, changes in the information search stage before purchase remarkable. Therefore, in this study, refer to the previous research on consumer purchase decision-making process model focused on the flow of information, from the analysis results of the quantitative survey, the impact factors of the circulation of the interpersonal information, such as reviews via social media among consumers are discussed. |
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書誌情報 |
実践女子大学人間社会学部紀要 en : Jissen Women's University Studies of Humanities and Social Sciences 巻 11, p. 23-35, 発行日 2015-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18800009 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12048098 |