ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学短期大学部紀要(Online ISSN: 2434-4583)
  3. 第37号

短期大学必修英語教育科目における自己調整学習 プログラムの実践 ―メタ認知能力を高めて自律した学習者を育てる英文法学習指導

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1427
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1427
fa0b76fb-90c5-4b21-976b-fe9ece264895
名前 / ファイル ライセンス アクション
短大37-2.pdf 短大37-2 (741.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-05-21
タイトル
タイトル 短期大学必修英語教育科目における自己調整学習 プログラムの実践 ―メタ認知能力を高めて自律した学習者を育てる英文法学習指導
タイトル
タイトル Self-Regulated Learning in Required English Courses in a Junior College ―Grammar Instruction for Developing Autonomous Learners by Enhancing Metacognition
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 自律した学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己調整学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 短期大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 必修英語教育科目
キーワード
主題Scheme Other
主題 メタ認知
キーワード
主題Scheme Other
主題 英文法
キーワード
主題Scheme Other
主題 リメディアル教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomous learner
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Self-Regulated Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 junior college
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 required English courses
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 metacognition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English grammar
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remedial education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 三田, 薫

× 三田, 薫

WEKO 3134

三田, 薫

Search repository
栗田, 智子

× 栗田, 智子

WEKO 3135

栗田, 智子

Search repository
マウラー, 裕子

× マウラー, 裕子

WEKO 3136

マウラー, 裕子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 3137
姓名 Mita, Kaoru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 3138
姓名 Kurita, Tomoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 3139
姓名 Maurer, Yuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 短期大学全1 年生対象の必修英語教育科目で,学生の自律的学習を目指す教育プログラムについて調査した。自習用の英文法テキストを使用し,「自己調整学習」(Zimmerman, 1990)の研究成果を取り入れた授業「グラマーマラソン」を実施した。その結果,テキスト完了者数,英文法が理解できるようになり英語力が向上したと考える学生の割合,授業以外の学習時間において一定の成果が得られた。また学生が「グラマーマラソン」を肯定評価していることが確かめられた。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the English language program which is required for all freshmen in a junior college in Tokyo. The program is aimed at enhancing students’ autonomous learning by using an English grammar book designed for self-study. The program is named “GrammarMarathon” by the researchers where students are encouraged to envision themselves as marathon runners during the process of completing the grammar book. The program is constructed based on the idea of Self-Regulated Learning(Zimmerman, 1990). The result suggests that students evaluated the program positively, that a significant number of students
completed the book, perceive their English grammar knowledge improved, and their overall English ability increased. It also shows that students study outside their classrooms to achieve their goals in the grammar marathon.
書誌情報 実践女子大学短期大学部紀要
en : The Bulletin of Jissen Women's Junior College

巻 37, p. 15-44, 発行日 2016-03-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:54:29.372002
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3