WEKO3
アイテム
Is the Shadowing Method Effective in Improving Accentedness and Intelligibility?
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1443
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1443f23f1bfd-0c7b-43f8-bfb6-172161bf3ff8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-05-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is the Shadowing Method Effective in Improving Accentedness and Intelligibility? | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Is the Shadowing Method Effective in Improving Accentedness and Intelligibility? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intelligibility | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accentedness | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shadowing | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pronunciation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intelligibility | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accentedness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | shadowing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pronunciation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
中山, 誠一
× 中山, 誠一 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 3189 | |||||
姓名 | Nakayama, Tomokazu | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study reports the results of a preliminary study on the effectiveness of the shadowing method for the pronunciation improvement of novice learners (A1) in Japan. Dlaska and Krekeler (2013) investigated the impact of implicit and explicit feedback on learners’ pronunciation. Based on their findings, this study investigated the effectiveness of the shadowing method as an implicit feedback method by comparing the quality of participants’ two text recordings (before and after intervention) from two perspectives: accentedness and intelligibility. The analysis suggests that accentedness improves compared to intelligibility. However, further investigation is required to draw conclusions by expanding the sample size. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学CLEIPジャーナル en : Jissen Women's University CLEIP Journal 巻 2, p. 1-9, 発行日 2016-03-06 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1271419X |