WEKO3
アイテム
市場環境の変化にみる「子供服の大人化」に関する検討
https://doi.org/10.34388/1157.00001816
https://doi.org/10.34388/1157.00001816dfb9dbc9-171f-4533-b5d7-8e9be6c5872b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 市場環境の変化にみる「子供服の大人化」に関する検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Evolution of the Children’s Wear in the Japanese Market | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ファッションビジネス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子供服 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本のファッション市場 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アパレル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小売業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fashion Business | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Children’s Wear | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese Fashion Market | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Apparel | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Retail Business | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001816 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
在塚, 実季
× 在塚, 実季× 大川, 知子 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4036 | |||||
姓名 | Aritsuka, Miki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4037 | |||||
姓名 | Okawa, Tomoko | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Overall the Japanese fashion industry is in decline, however the children’s fashion market has been relatively steady compared with other fashion categories. One of the reasons for this situation is due to the creation of a new category, which is not similar to the old style, in the children’s fashion market. This model of children's wear is quite similar model to the adult one (its material and design etc.). This paper tries to distinguish how the children’s fashion phenomenon developed in the market from a historical point of view. One of the turning-points was Fast Fashion and the development of the shopping-center (SC) after 2000. The dramatic change of the relationship with the retailers influenced product development for apparel makers. Also, new parents who are fashion oriented have lead the new trend to the masses. This phenomenon is not a simple fashion trend. This paper tells why this trend is irreversible by viewing it from an historical point of view. |
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書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 55, p. 17-25, 発行日 2018-03-09 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24336645 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |