ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学生活科学部紀要(Online ISSN: 2433-6645)
  3. 第55号

市場環境の変化にみる「子供服の大人化」に関する検討

https://doi.org/10.34388/1157.00001816
https://doi.org/10.34388/1157.00001816
dfb9dbc9-171f-4533-b5d7-8e9be6c5872b
名前 / ファイル ライセンス アクション
生活科学55-3.pdf 生活科学55-3 (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-09
タイトル
タイトル 市場環境の変化にみる「子供服の大人化」に関する検討
タイトル
タイトル A Study on the Evolution of the Children’s Wear in the Japanese Market
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ファッションビジネス
キーワード
主題Scheme Other
主題 子供服
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本のファッション市場
キーワード
主題Scheme Other
主題 アパレル
キーワード
主題Scheme Other
主題 小売業
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Fashion Business
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Children’s Wear
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese Fashion Market
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Apparel
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Retail Business
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/1157.00001816
ID登録タイプ JaLC
著者 在塚, 実季

× 在塚, 実季

WEKO 4034

在塚, 実季

Search repository
大川, 知子

× 大川, 知子

WEKO 4035

大川, 知子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4036
姓名 Aritsuka, Miki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4037
姓名 Okawa, Tomoko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Overall the Japanese fashion industry is in decline, however the children’s fashion market has been relatively steady compared with other fashion categories. One of the reasons for this situation is due to the creation of a new category, which is not similar to the old style, in the children’s fashion market. This model of children's wear is quite similar model to the adult one (its material and design etc.).
 This paper tries to distinguish how the children’s fashion phenomenon developed in the market from a historical point of view. One of the turning-points was Fast Fashion and the development of the shopping-center (SC) after 2000. The dramatic change of the relationship with the retailers influenced product development for apparel makers.
 Also, new parents who are fashion oriented have lead the new trend to the masses. This phenomenon is not a simple fashion trend. This paper tells why this trend is irreversible by viewing it from an historical point of view.
書誌情報 実践女子大学生活科学部紀要
en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences

巻 55, p. 17-25, 発行日 2018-03-09
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24336645
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10494731
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:35:08.610162
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3