WEKO3
アイテム
幼児が立方体を構成する方略に関する研究 -遊びの環境が幼児に与える影響に焦点を当てて-
https://doi.org/10.34388/1157.00001817
https://doi.org/10.34388/1157.00001817c1342c2e-958c-4fcf-a974-a4251c54d5cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児が立方体を構成する方略に関する研究 -遊びの環境が幼児に与える影響に焦点を当てて- | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on Strategies of Young Children Constructing Cubes - Focusing on the Influence of Play Environment on Young children - | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 空間能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 幼児の算数教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 立方体の構成方略 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Spatial ability | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Early childhood mathematics education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Strategy of constructing a cube | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00001817 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
渡辺, 敏
× 渡辺, 敏 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4039 | |||||
姓名 | Watanabe, Satoshi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | I have installed geometric toys in nursery schools for three years. Every year, we observed how five-years-old children play with geometric toys and studied the strategy of the construction of cubes by individuals, before and after observation. Three strategies were observed in the construction of cubes. The first one is a strategy that involves the construction of cubes using three visible sides, while the second one is a strategy that constructs parallel sides and the third one is a strategy that constructs them from a flat pattern. For both children who played well and did not play with geometric toys, development was observed in the strategies of constructing cubes. Rich, individual experience and the experience of observing friends playing with geometric toys developed the ability of young children to construct cubes. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 en : Bulletin of Jissen Women's University Faculty of Human Life Sciences 巻 55, p. 27-33, 発行日 2018-03-09 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24336645 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 |