ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学短期大学部紀要(Online ISSN: 2434-4583)
  3. 第39号

自己省察を促すための自己評価ルーブリック導入の試み

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1873
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1873
a4159fee-858b-40be-93ae-2322287a1450
名前 / ファイル ライセンス アクション
短大39-1.pdf 短大39-1 (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-26
タイトル
タイトル 自己省察を促すための自己評価ルーブリック導入の試み
タイトル
タイトル Approaches to the Introduction of Self-Assessment Rubrics to Encourage Self-refl ection
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ルーブリック、自己評価、自己省察、ディプロマポリシー(DP)、プロジェクト・ベースト・ラーニング(PBL)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rubrics, Self-assessment, Self-refl ection, Diploma policy, Project-Based Learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 大塚, みさ

× 大塚, みさ

WEKO 4094

大塚, みさ

Search repository
三田, 薫

× 三田, 薫

WEKO 4095

三田, 薫

Search repository
白尾, 美佳

× 白尾, 美佳

WEKO 4096

白尾, 美佳

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4097
姓名 Otsuka, Misa
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4098
姓名 Mita, Kaoru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4099
姓名 Shirao, Mika
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 2017 年度前期における担当授業へのルーブリック導入事例を報告する。自己評価ルーブリックへの取り組みを授業の初回と最終回に実施することにより、それが学生の自己省察、教員の教育方法の検討・改善につながる点で大変貴重な機会となりうることを確認した。特に同一内容で担当者の異なる科目間での結果比較は、各教員の授業改善を多角的に行える有意義な試みと評価された。さらにルーブリックに関する意識調査の実施によって学生側の認識を確認することで、誤差を最小限にとどめることが可能となることが示唆された。また、ルーブリックの導入は授業のみならずプロジェクト活動においても有用であることを検証した。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article reports an attempt to introduce self-assessment rubrics for junior college & university students of the classes in the first term of the year 2017. Self-assessment rubrics were applied in the first and last sessions of the curriculum, and it is verified that the rubrics could provide a very valuable opportunity for students to reflect themselves, as well as they could encourage the instructors to consider and improve their teaching methods. Especially, the rubrics were effective to compare the results of different instructors who teach the same subject, leading to the multi-directional improvement of teaching by each instructor. In addition, it is indicated that questionnaires for students about the rubrics could minimize the differences of understanding between students and teachers. It is also verified that the introduction of self-assessment rubrics was effective not only for classes but also for project- based learning activities.
書誌情報 実践女子大学短期大学部紀要
en : The Bulletin of Jissen Women's Junior College

巻 39, p. 1-21, 発行日 2018-03-09
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21896364
ISBN
内容記述タイプ Other
内容記述 AA12721413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:38:36.431394
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3