ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. Jissen English communication(Online ISSN: 2436-195X)
  3. 54号

19世紀アイルランド・ロマン派女性詩人による児童の教育

https://doi.org/10.34388/0002000066
https://doi.org/10.34388/0002000066
1300981f-5b31-47b7-a3ae-033f5706c0fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
Jissen Jissen English Communication54-2.pdf (388 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-22
タイトル
タイトル 19世紀アイルランド・ロマン派女性詩人による児童の教育
言語 ja
タイトル
タイトル 19th-century Irish Romantic Female Poets and the Education of Children
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題 アイルランド
キーワード
言語 en
主題 Ireland
キーワード
言語 ja
主題 児童教育
キーワード
言語 en
主題 Children’s education
キーワード
言語 ja
主題 メアリー・レッドベター
キーワード
言語 en
主題 Mary Leadbeater
キーワード
言語 ja
主題 アデレイド・オキーフ
キーワード
言語 en
主題 Adelaide O’keeffe
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/0002000066
ID登録タイプ JaLC
著者 太田, 裕子

× 太田, 裕子

CiNii ID 1140282266700102912

ja 太田, 裕子
OTA, Yuko
kakenhi 実践女子大学 実践女子大学

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1798年英国によりアイルランドが併合された後も、アイルランドの女流詩人たちは、その詩作により児童、青少年をアイルランド独自に教育した様子が数多く試みられる。その内容は、英国の教育とは異なるアイルランド特有の児童・青少年へのメッセージをこめたものが多い。本論文では、児童教育の分野で名高いメアリー・レッドベター(Mary Leadbeater 1758-1826)及びアデレイド・オキーフ(Adelaide O’Keeffe 1776-1855?)らの作品を考察し、データべ―スを用いて解析した結果、当時の女流詩人がアイルランドに根強い教育の伝統を生かしながら、理想の社会を建設しようとしたことが明らかになった。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Following the annexation of Ireland by Britain in 1798, a significant number of Irish female poets endeavored to impart education to children and adolescents through their poetic compositions. These educational endeavors were distinctively Irish in nature, deviating from the conventional British pedagogical methods. The primary focus of this thesis is the examination of the works of eminent figures in the realm of children’s education, namely Mary Leadbeater (1758-1826) and Adelaide O’Keeffe (1776-1855?). Utilizing a database for analysis, it was discerned that these female poets of the era strived to construct an ideal society, utilizing the tradition of education prevalent in Ireland. This finding underscores the pivotal role played by these poets in leveraging education as a tool for social construction within the Irish context.
言語 en
書誌情報 ja : Jissen English communication
en : Jissen English communication

巻 54, p. 32-48, 発行日 2024-03-06
出版者
出版者 実践女子大学
言語 ja
ISSN
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11640473
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11640473
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-12 01:54:29.052976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3