ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学短期大学部紀要(Online ISSN: 2434-4583)
  3. 第46号

大学初年次教育における日本語・英語連携教育の可能性  ―ライティング指導と語彙習得を一例に―

https://doi.org/10.34388/0002000231
https://doi.org/10.34388/0002000231
5cb88868-d3d2-47c9-8248-9f1f30d35b50
名前 / ファイル ライセンス アクション
短大46-4.pdf 短大46-4.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-03-14
タイトル
タイトル 大学初年次教育における日本語・英語連携教育の可能性  ―ライティング指導と語彙習得を一例に―
言語 ja
タイトル
タイトル Exploring the Potential of Integrated Japanese and English Teaching in First-Year College Education: A Case Study on Writing Instruction and Vocabulary Acquisition
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学初年次教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語リテラシー教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 英語教育
キーワード
言語 ja
主題 ライティング 指導
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 語彙指導
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 first-year university education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum guidelines
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese literacy education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 English language education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vocabulary instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/0002000231
ID登録タイプ JaLC
著者 大塚, みさ

× 大塚, みさ

CiNii ID 1410018594844507136

ja 大塚, みさ
ROR 実践女子大学 01k9bj230

en OTSUKA, Misa

Search repository
三田, 薫

× 三田, 薫

e-Rad_Researcher 30310337

ja 三田, 薫
ROR 実践女子大学 01k9bj230

en MITA, Kaoru

Search repository
秋山, 英治

× 秋山, 英治

e-Rad_Researcher 40636148

ja 秋山, 英治
ROR 愛媛大学 017hkng22

en AKIYAMA, Eiji

Search repository
三好, 徹明

× 三好, 徹明

CiNii ID 1530018130524613760

ja 三好, 徹明
ROR 関西国際大学 00nthvx56

en MIYOSHI, Tetsuaki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は大学初年次教育における日本語と英語の連携教育の可能性について、特にライティング指導と語彙習得の具体的な方法に焦点を当てて検討した。まず、大学初年次教育における日英連携の意義と必要性を論じた上で、効果の高い日英連携の先行事例を確認した。また、予備調査として実施したライティング指導の日英連携教育実践を通して、両言語間の連携教育の効果を検証した。さらに語彙力向上を目的とした予備調査を実施して、日英連携教育の有効性と課題を確認した。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the potential of integrating Japanese and English teaching in first-year university curricula, with a focus on effective methods for writing instruction and vocabulary acquisition. It begins by discussing the significance and necessity of integrating Japanese and English in first-year university education, followed by an analysis of successful precedents of ntegrated teaching. Furthermore, through a preliminary investigation involving integrated
writing instruction in both languages, the paper evaluates the effectiveness of their collaborative teaching. Additionally, a preliminary study on vocabulary enhancement is conducted to evaluate the benefits and challenges of Japanese-English integrated teaching.
言語 en
bibliographic_information ja : 実践女子大学短期大学部紀要
en : Jissen Women’s Junior College Review

巻 46, p. 13-31, 発行日 2025-03-06
出版者
出版者 実践女子大学
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 24344583
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12721413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-14 06:56:53.265494
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3