ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学文学部紀要 (Online ISSN: 2759-7083)
  3. 第62集

How Can Syntactic Priming Studies Contribute to the Second Language Acquisition Theory?

https://doi.org/10.34388/1157.00002139
https://doi.org/10.34388/1157.00002139
8d33a8f0-2778-4eb0-b517-f370f915ddbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
文学部62_5横.pdf 文学部62_5横 (597.2 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-26
タイトル
タイトル How Can Syntactic Priming Studies Contribute to the Second Language Acquisition Theory?
タイトル
タイトル How Can Syntactic Priming Studies Contribute to the Second Language Acquisition Theory?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 syntactic priming
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 second language acquisition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language distance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language transfer
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/1157.00002139
ID登録タイプ JaLC
著者 中山, 誠一

× 中山, 誠一

WEKO 4684

中山, 誠一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4685
姓名 Nakayama, Tomokazu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This literature review investigates how syntactic priming studies contribute to the field of second language acquisition. It revealed three major findings. Firstly, the brief review of language distance and language revealed that the syntactic or phonetic similarities between languages impact the acquisition of languages. Secondly, through reviews of cross-linguistic syntactic priming studies, which target the syntactic transfer between two languages, previous studies suggest that certain conditions, such as relatedness between the languages and learners’ expectancy or awareness of the syntactic similarity between the languages, relate to the magnitude of syntactic priming effects. Finally, previous studies, on the conditions under which syntactic priming in L2 occurs, suggest that comprehension of text and peer interaction can promote learning of the target structures. In addition, the effects can be accumulated and syntactic priming persists between different modalities.
書誌情報 実践女子大学文学部紀要
en : The Faculty of Letters of Jissen Women's University annual reports of studies

巻 62, p. (31)-(40), 発行日 2020-03-09
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02868466
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00105367
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:33:26.863522
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3