WEKO3
アイテム
反復される英語の情報交換練習が日本人大学生の「自己効力感」の開発に貢献
https://doi.org/10.34388/1157.00002167
https://doi.org/10.34388/1157.000021670a9797bb-d7cc-47ed-817b-bb894e08dd61
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-11 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 反復される英語の情報交換練習が日本人大学生の「自己効力感」の開発に貢献 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Developing Speaking Effi cacy Beliefs in Japanese University Students with Repetitive Information Exchange Tasks | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己効力感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本の大学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 代行体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 奨励 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リラックス出来るような環境 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 習熟経験 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-efficacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese university students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vicarious experience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | encouragement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relaxed environment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mastery experience | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002167 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
エドワーズ, マイケル
× エドワーズ, マイケル |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4736 | |||||
姓名 | Edwards, Michael | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | この研究は、与えられた課題を基にした英語体験学習が、学生の「自己効力感」にどの程度、影響を与えるのかを調査するものである。日本人大学生は、三人組のグループに分けられ、共通の目的を達成するために情報交換を行った。そして、五つの質問項目のアンケート調査が、英語体験学習の前と後の2回行われた。日本人大学生のコミュニケーションの自己効力感に関する回答は、間隔をあけて比較された。オープン・エンドの質問に対する回答から、自己効力感の兆候がみられた。この当初の結果から、与えられた課題を基にした英語体験学習は、日本人大学生の自己効力感を促進することが示唆された。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study investigates the degree to which a task-based communicative activity can influence the self-efficacy of students. Japanese university students were grouped in triads and required to exchange information to accomplish a common goal. A fi ve-item questionnaire survey was conducted at two intervals (pre-and post-activity). The students’ communicative self-effi cacy responses for both the intervals were then compared. Moreover, comments from an open-ended question indicated signs of self-efficacy. The initial findings suggest that task-based communicative activities can promote self-efficacy in Japanese university students. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : Jissen Women’s Junior College Review 巻 42, p. 25-34, 発行日 2021-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24344583 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |