WEKO3
アイテム
日本の女子短期大学のゼミで「日系アメリカ人の歴史」を教える意義と教授法
https://doi.org/10.34388/1157.00002256
https://doi.org/10.34388/1157.000022562851f9fe-5cc9-430e-a716-836ed8dc71c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の女子短期大学のゼミで「日系アメリカ人の歴史」を教える意義と教授法 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Japanese American History: A Short Course for a Japanese Junior College Seminar | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日系アメリカ人の歴史 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ゼミ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本の短期大学 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育の為ビデオ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese American history | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | zemi | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese junior college | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational videos | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002256 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
エドワーズ, マイケル
× エドワーズ, マイケル |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 4924 | |||||
姓名 | Edwards, Michael | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | この論文は、日本の女子短期大学の2 年生18 人を対象に、授業で「日系アメリカ人の歴史」、を教える意義と教授法ついて述べる。 学生は、通常、ゼミと呼ばれる授業に参加し、英語のレベルは、CEFR のA2 からB1 のレベルの学生である。授業で使われるすべての資料やビデオは英語であるが、授業はEFL の授業のように、すべてが英語だけで行われるレベルの授業ではない。この授業を担当する教員は、英語の資料について、丁寧に英語から日本語への翻訳をしながら授業を行う。 この授業の目的は、学生が「日系アメリカ人の歴史」についての基本的な理解を深めてもらうことにある。 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper discusses methods and benefits of teaching Japanese-American history to 2nd-year female students at a Japanese junior college in Tokyo, Japan. The students were all participants in a course known more commonly as a 'zemi', with the majority of students’ English ability falling in the A2 to B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). A 'zemi' is a course for graduating students, whether at a four-year institution or enrolled in a two-year curriculum as in the case of this review. It is managed by one instructor who is responsible for student guidance as well as teaching a course on a topic related to their respective field. Though all reading materials and videos used for instruction were in English, the course should not to be labeled a pure content-based English as a foreign language (EFL) course. Lectures employed as much paraphrasing of material as it did English to Japanese translation, as the aim of the course focused on a complete understanding of the historical material and English exposure in equal fashion. Survey results revealed a high level of satisfaction among students as well as a perceived increase in English language ability. | |||||
書誌情報 |
実践女子大学短期大学部紀要 en : Jissen Women’s Junior College Review 巻 43, p. 15-22, 発行日 2022-03-10 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24344583 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12721413 |