ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学短期大学部紀要(Online ISSN: 2434-4583)
  3. 第43号

日本の女子短期大学のゼミで「日系アメリカ人の歴史」を教える意義と教授法

https://doi.org/10.34388/1157.00002256
https://doi.org/10.34388/1157.00002256
2851f9fe-5cc9-430e-a716-836ed8dc71c3
名前 / ファイル ライセンス アクション
短大43-2.pdf 短大43-2 (650.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-10
タイトル
タイトル 日本の女子短期大学のゼミで「日系アメリカ人の歴史」を教える意義と教授法
タイトル
タイトル Japanese American History: A Short Course for a Japanese Junior College Seminar
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
主題Scheme Other
主題 日系アメリカ人の歴史
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゼミ
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本の短期大学
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育の為ビデオ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese American history
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 zemi
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese junior college
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational videos
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34388/1157.00002256
ID登録タイプ JaLC
著者 エドワーズ, マイケル

× エドワーズ, マイケル

WEKO 4923

エドワーズ, マイケル

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4924
姓名 Edwards, Michael
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 この論文は、日本の女子短期大学の2 年生18 人を対象に、授業で「日系アメリカ人の歴史」、を教える意義と教授法ついて述べる。
 学生は、通常、ゼミと呼ばれる授業に参加し、英語のレベルは、CEFR のA2 からB1 のレベルの学生である。授業で使われるすべての資料やビデオは英語であるが、授業はEFL の授業のように、すべてが英語だけで行われるレベルの授業ではない。この授業を担当する教員は、英語の資料について、丁寧に英語から日本語への翻訳をしながら授業を行う。
 この授業の目的は、学生が「日系アメリカ人の歴史」についての基本的な理解を深めてもらうことにある。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses methods and benefits of teaching Japanese-American history to 2nd-year female students at a Japanese junior college in Tokyo, Japan. The students were all participants in a course known more commonly as a 'zemi', with the majority of students’ English ability falling in the A2 to B1 level of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). A 'zemi' is a course for graduating students, whether at a four-year institution or enrolled in a two-year curriculum as in the case of this review. It is managed by one instructor who is responsible for student guidance as well as teaching a course on a topic related to their respective field. Though all reading materials and videos used for instruction were in English, the course should not to be labeled a pure content-based English as a foreign language (EFL) course. Lectures employed as much paraphrasing of material as it did English to Japanese translation, as the aim of the course focused on a complete understanding of the historical material and English exposure in equal fashion. Survey results revealed a high level of satisfaction among students as well as a perceived increase in English language ability.
書誌情報 実践女子大学短期大学部紀要
en : Jissen Women’s Junior College Review

巻 43, p. 15-22, 発行日 2022-03-10
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24344583
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12721413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:30:08.282736
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3