ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学FLCジャーナル
  3. 第3号

外国語としての英語学習の動機づけ : 自己決定理論の視点から

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/400
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/400
e5f3614c-b01e-4327-b047-bbb0f9e06b91
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005310265.pdf KJ00005310265 (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-01
タイトル
タイトル 外国語としての英語学習の動機づけ : 自己決定理論の視点から
タイトル
タイトル "Motivation for Learning EFL" : With Special Reference to the Self-determination Theory
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 吉野, 康子

× 吉野, 康子

WEKO 731

吉野, 康子

Search repository
著者名よみ ヨシノ, ヤスコ

× ヨシノ, ヤスコ

WEKO 732

ヨシノ, ヤスコ

Search repository
著者名(英) Yoshino, Yasuko

× Yoshino, Yasuko

WEKO 733

en Yoshino, Yasuko

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子大学非常勤
著者所属(英)
言語 en
値 JISSEN WOMEN'S UNIVERSITY
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Motivation is obviously an important factor impacting on the success of foreign language learning. Many studies have been conducted based on the premise that motivation already exists in language learners. However, at the college level, there have been few studies conducted on strategies for enhancing motivation, particularly on what should actually be done to motivate students. This study investigates English learners'motivation by introducing instructional intervention based on Self-determination Theory. Self-determination Theory postulates three psychological needs that enhance human motivation: the need for autonomy, the need for competence, and the need for relatedness. A task-based activity of Presentation and Extensive Reading for 80 English Literature students was conducted for twelve weeks. Prior to the beginning of this special activity, the students were given a questionnaire about their intrinsic motivation toward English language learning and their three psychological needs. The same questionnaire was administrated at the end of the activity. The results suggest that students'perceptions of their psychological needs had a positive influence on their English learning motivation.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12216647
書誌情報 実践女子大学FLCジャーナル

巻 3, p. 63-81, 発行日 2008-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:03.501349
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3