ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学FLCジャーナル
  3. 第5号

個人指導による英語リスリング力向上の効率化 : 簡略記号を用いた視覚的アプローチ

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/425
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/425
c4725c17-baaa-4e2c-88a4-0a9c2b8debd8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006386779.pdf KJ00006386779 (779.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-19
タイトル
タイトル 個人指導による英語リスリング力向上の効率化 : 簡略記号を用いた視覚的アプローチ
タイトル
タイトル The Practice of a Short-term, One-on-one Training for Developing English Listening Skills
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 阿佐美, 敦子

× 阿佐美, 敦子

WEKO 771

阿佐美, 敦子

Search repository
著者名よみ アサミ, アツコ

× アサミ, アツコ

WEKO 772

アサミ, アツコ

Search repository
著者名(英) Asami, Atsuko

× Asami, Atsuko

WEKO 773

en Asami, Atsuko

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子大学
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In 2007, I published a paper which described how I had taught the various patterns of English sounds to three different groups of Japanese English learners, using three simplified symbols which represent what different speech sounds are made, with the results that all three groups had made progress. Through the training, it became less difficult for them to catch every English word in short sentences which had sounded one long words to them before they received the training. In this paper, I describe a more efficient impact of a short-term, one-on-one training for developing English listening skills conducted in 2007, 2008, 2009. Applying the same visual approach to natural speed English, the one-on-one training produced better results in a shorter period of time in comparison with the group training, which was helpful to save participants' time and therefore, to encourage them to be more motivated and more willing to learn. Giving individual training to participants makes it clear that what types of problems each has and that their workload is lightened.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12216647
書誌情報 実践女子大学FLCジャーナル

巻 5, p. 1-17, 発行日 2010-03-19
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:33.667959
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3