ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学FLCジャーナル
  3. 第5号

英語の音声指導に関する一考察 : 大学の英語授業におけるリズム指導のために

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/427
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/427
500d9bf7-5b0c-4e36-8e6d-9ee535ac6a9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00006387059.pdf KJ00006387059 (386.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-03-19
タイトル
タイトル 英語の音声指導に関する一考察 : 大学の英語授業におけるリズム指導のために
タイトル
タイトル A Study of Teaching English Pronunciation : For Teaching English Rhythm to Japanese College Students
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 研究論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
著者名(日) 藤上, 隆治

× 藤上, 隆治

WEKO 775

藤上, 隆治

Search repository
著者名よみ フジカミ, リュウジ

× フジカミ, リュウジ

WEKO 776

フジカミ, リュウジ

Search repository
著者名(英) Fujikami, Ryuji

× Fujikami, Ryuji

WEKO 777

en Fujikami, Ryuji

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子大学非常勤
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to outline English rhythm and to teach it to the native speakers of Japanese learning English as a foreign language. The paper describes three points as follows: Firstly, it describes the necessity of teaching English rhythm to the learners though their recognition and understanding of the characteristics of the English pronunciation. It also mentions that it is important to compare English with Japanese in a timely manner in order to have them understand English rhythm more profoundly. Secondly, it overviews some of the features of English rhythm in comparison with Japanese. For instance, English rhythm is composed of an alternative appearance of strong and weak stress, whereas Japanese rhythm uses the structure of high and low pitches. In English, a stressed syllable is pronounced more strongly and longer than an unstressed (or weak) syllable. In Japanese, however, each syllable is pronounced almost equally regardless of high or low pitches. Finally, the paper shows a teaching plan of English rhythm. It also mentions that 11 lessons are given to the author's students, and discusses the findings. The author acknowledges that the said teaching plan may not be fully suitable for all teaching situations. However, the hopes that the paper will provide the readers of this paper with some clues to teaching of English rhythm in their teaching situations.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12216647
書誌情報 実践女子大学FLCジャーナル

巻 5, p. 27-41, 発行日 2010-03-19
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:43:30.650227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3