ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学短期大学部紀要(Online ISSN: 2434-4583)
  3. 第39号

日本の短期大学授業における英文ライティングで三種類の 訂正フィードバックを提供することによる効果

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1876
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/1876
1a1df4f8-a59f-4c6b-a200-9250f0167f13
名前 / ファイル ライセンス アクション
短大39-2.pdf 短大39-2 (322.4 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-27
タイトル
タイトル 日本の短期大学授業における英文ライティングで三種類の 訂正フィードバックを提供することによる効果
タイトル
タイトル The Effect of Three-Way Corrective Feedback in EFL Writing in a Japanese Junior College Setting
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピューター支援言語学習、直接/間接訂正フィードバック、即時/遅延訂正 フィードバック、外国語としての英語、第二言語作文、日本の短期大学、ネイティブ教員、非ネイティブ教員、機械作文評価ソフトウェア、アイアーン
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 computer assisted language learning (CALL), direct/indirect corrective feedback, immediate/delayed corrective feedback, English as a Foreign Language (EFL), second language writing, junior college in Japan, native teacher (NT), non-native teacher (NNT), automated writing evaluation (AWE) software, International Education and Resource Network (iEARN
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 三田, 薫

× 三田, 薫

WEKO 4100

三田, 薫

Search repository
久保田, 佳枝

× 久保田, 佳枝

WEKO 4101

久保田, 佳枝

Search repository
栗田, 智子

× 栗田, 智子

WEKO 4102

栗田, 智子

Search repository
マウラー, 裕子

× マウラー, 裕子

WEKO 4103

マウラー, 裕子

Search repository
バールドウィン・, デイヴィッド

× バールドウィン・, デイヴィッド

WEKO 4104

バールドウィン・, デイヴィッド

Search repository
デヴェラ, ローナ・ヴェリア

× デヴェラ, ローナ・ヴェリア

WEKO 4106

デヴェラ, ローナ・ヴェリア

Search repository
レヴィー, ロバート・クリストファー

× レヴィー, ロバート・クリストファー

WEKO 4107

レヴィー, ロバート・クリストファー

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4108
姓名 Mita, Kaoru
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4109
姓名 Kubota, Yoshie
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4110
姓名 Kurita, Tomoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4111
姓名 Maurer, Yuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4112
姓名 Baldwin, David
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4113
姓名 DeVera, Lorna Velia
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 4114
姓名 Lavey, Robert Christopher
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本の短期大学の必修一般英語コースで、3 種類の訂正フィードバックを提供しながら学生グループにエッセイを書かせ、海外サイトに投稿させる活動を4 回行い、学生の英作文への影響を調べた。その結果、英語力の高い学生は即時・間接フィードバックを有効に活用すること、単に3 種類のフィードバックを提供するだけでライティング指導を行わない場合には効果が見られないこと、ノンネイティブ教員の指導が事後ライティングテストの語彙数の増加に大きく影響することが分かった。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores how three-way corrective feedback (feedback by automated writing evaluation software, native teacher’s feedback and outsourced feedback) affects students’ writing for a global student forum, which was conducted for a mandatory general English class at a junior college in Japan. Groups of students wrote four essays and posted on an international site during the term. The results of student questionnaire and post-writing test showed that high proficiency students used immediate indirect feedback more efficiently than low proficiency students; just providing three-way feedback without giving instructions of essay writing did not increase students’ fluency in writing; non-native teacher’s writing instruction may have had a significant impact on students’ fluency.
書誌情報 実践女子大学短期大学部紀要
en : The Bulletin of Jissen Women's Junior College

巻 39, p. 23-49, 発行日 2018-03-09
出版者
出版者 実践女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21896364
ISBN
内容記述タイプ Other
内容記述 AA12721413
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:54:47.314917
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3