WEKO3
アイテム
日本の大学における初級レベルの英語学習者への 話す態度への影響
https://doi.org/10.34388/1157.00002250
https://doi.org/10.34388/1157.000022502a52e55d-cde4-432e-afd2-f748d0186114
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-05-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 日本の大学における初級レベルの英語学習者への 話す態度への影響 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Influencing Speaking Attitudes Among Beginning Level Japanese University English Learners | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己効力感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 与えられた課題をもとにした | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン授業 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-efficacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | task-based | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online instruction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.34388/1157.00002250 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Edwards, Michael
× Edwards, Michael |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This research focuses on an information exchange activity originally designed for in-class speaking practice. The task-based activity, 3-Way Speaking, was implemented with intention to raise self-efficacy in students. This report explains the reasoning behind the design, its adaptation for online implementation, and the extent to which the students’ responses indicated perceived improvement in English speaking abilities. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | この調査は、授業での会話練習用に考案された、情報交換のための学習活動に焦点をおいたものである。課題を基にした「3 人でおこなう学習活動: 3 Way Speaking」では、学生の自己効力感を伸ばすために準備され試行されたものである。この調査報告書では、この学習活動を考案した理由、オンライン授業で活用のしかたを述べ、さらに英語を話す力が向上したことを示唆する学生からの回答を紹介する。 | |||||
書誌情報 |
Jissen English communication en : Jissen English communication 巻 51, p. 6-13, 発行日 2021-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 実践女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 2436195X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11640473 |