ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 実践女子大学生活科学部紀要(Online ISSN: 2433-6645)
  3. 第45号

生徒指導の現状と課題について : どのようにして非行、いじめ、不登校を解決していくか

https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/994
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/994
66c0c8a8-ffd6-45af-a121-5f4055f5fc97
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005222883.pdf KJ00005222883 (729.0 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-01
タイトル
タイトル 生徒指導の現状と課題について : どのようにして非行、いじめ、不登校を解決していくか
タイトル
タイトル The present conditions and issues on the teacher guidance toward students' misbehavior : How can the teachers solve the difficulties?
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 不登校
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育システム
キーワード
主題Scheme Other
主題 生徒指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 非行
キーワード
主題Scheme Other
主題 いじめ
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 non-attendance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 education system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher guidance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 juvenile delinquency
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bullying
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 原著論文
記事種別(英)
言語 en
値 Original
著者名(日) 秋山, 博介

× 秋山, 博介

WEKO 1968

秋山, 博介

Search repository
著者名よみ アキヤマ, ヒロユキ

× アキヤマ, ヒロユキ

WEKO 1969

アキヤマ, ヒロユキ

Search repository
著者名(英) AKIYAMA, Hiroyuki

× AKIYAMA, Hiroyuki

WEKO 1970

en AKIYAMA, Hiroyuki

Search repository
著者所属(日)
値 実践女子大学生活科学部生活文化学科
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Human Sciences and Arts, FACULTY OF HUMAN LIFE SCIENCES, JISSEN WOMAN'S UNIVERSITY
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to investigate the issues occurring in system fatigue in an education system which is still in the old stage. The author especially focuses on the differences between the old type teacher guidance and new type teacher guidance to students' misbehavior and considers relevance with the tide of modern society. In a single liner education system, the students are given the choice of entirely accepting the rules and managements of the school or refusing them. As much as the gap of this both becomes big, a problem appears. The author suggests that based on a concrete understanding of a modern capitalistic society, a teacher should guide such students; 1) to act in accordance with principles of the modern society, and 2) to be socialized to make up their developmental stage by promoting mutual understandings with families, friends and adults surrounding them. Furthermore, the author looks into how the society can consider and take steps to juvenile delinquency, bullying and non-attendance to school.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10494731
書誌情報 実践女子大学生活科学部紀要

巻 45, p. 13-20, 発行日 2008-04
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 12:58:32.130244
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3