WEKO3
アイテム
生徒指導の現状と課題について : どのようにして非行、いじめ、不登校を解決していくか
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/994
https://jissen.repo.nii.ac.jp/records/99466c0c8a8-ffd6-45af-a121-5f4055f5fc97
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生徒指導の現状と課題について : どのようにして非行、いじめ、不登校を解決していくか | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The present conditions and issues on the teacher guidance toward students' misbehavior : How can the teachers solve the difficulties? | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 不登校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育システム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生徒指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非行 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | いじめ | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | non-attendance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | education system | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teacher guidance | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | juvenile delinquency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | bullying | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 原著論文 | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Original | |||||
著者名(日) |
秋山, 博介
× 秋山, 博介 |
|||||
著者名よみ |
アキヤマ, ヒロユキ
× アキヤマ, ヒロユキ |
|||||
著者名(英) |
AKIYAMA, Hiroyuki
× AKIYAMA, Hiroyuki |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 実践女子大学生活科学部生活文化学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Department of Human Sciences and Arts, FACULTY OF HUMAN LIFE SCIENCES, JISSEN WOMAN'S UNIVERSITY | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to investigate the issues occurring in system fatigue in an education system which is still in the old stage. The author especially focuses on the differences between the old type teacher guidance and new type teacher guidance to students' misbehavior and considers relevance with the tide of modern society. In a single liner education system, the students are given the choice of entirely accepting the rules and managements of the school or refusing them. As much as the gap of this both becomes big, a problem appears. The author suggests that based on a concrete understanding of a modern capitalistic society, a teacher should guide such students; 1) to act in accordance with principles of the modern society, and 2) to be socialized to make up their developmental stage by promoting mutual understandings with families, friends and adults surrounding them. Furthermore, the author looks into how the society can consider and take steps to juvenile delinquency, bullying and non-attendance to school. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10494731 | |||||
書誌情報 |
実践女子大学生活科学部紀要 巻 45, p. 13-20, 発行日 2008-04 |